Även en tusenmilafärd börjar med ett steg

- 19 grader stod termometern på igår morse när jag begav mig mot stallet för morgonjour. Brrrr!! 
Och jag såg ut så här.....

På förmiddagen hade seniorlaget träning på Cato och Vasco.
På Cato stod vi upp i galopp för första gången, vanligtvis brukar vi stå i trav men nu tog vi ett kliv framåt.
Jäklar vilken galopp killen har, rund och stooor! 
Jag provade att stå upp och efter ett tag tappade jag balansen och skuttade av, och Cato tittade genast bakåt för att se vad som hände.. sötis! :)
Efteråt tränade vi på den lite mer sansade, men ack så busig, Vasco. Tanken var att vi skulle prova något block från küren, dessvärre har vinterförskylningen ett stadigt grepp om voltigörerna vilket gjorde att dom som befann sig på träningen tränade flitigt på svingar, saxar, ståenden mm istället! 

Vasco är rädd om sina öron vilket gör att dom som är korta i rocken ibland måste ta hjälp av en pall för att nå upp.. 

Emma gör en fana
Lille Cato nyfiken

Well well

Nu ska jag byta om och bege mig mot Trix för lite styrketräning. Idag är jag taggad till tusen, so bring it Frida! ;) 
Kommer jag att ångra detta måntro.... 

Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0