You're going down

Anna får instruktioner från Gero - övning för bakåtsving
Anna kör spänningstå medan Emma vilar på hennes rygg

Igår körde vi grund på Barrebus(riktig lustigkurre!!!) i den nedre("läskiga") delen av ridhuset.
I skrittpausen var jag den första att köra ett stående, men inge vidare länge.. för plötsligt såg Baron ett spöke och svängde tvärt! Ni som känner Baron vet att han är mästare på 'kvicka svängar', så ni kan ju bara gissa var jag hamnade...
På backen. Med andnöd och mör högersida. 

Vi hann träna på handståenden, spurter, fällknivar, armhävningar, svingar och fanor innan träningen väl var över. Trodde vi ja! För Gero tyckte att skulle vandra upp och ner för väggen med fötterna (från armhävning till handstående) några gånger också.. SEN var vi klara. ;) 



Idag känner jag mig som en överkörd höna.. nackspärr, ont i ryggen/rumpan och handen. Bugar och bockar!
Jag undrar hur många ggr man ramlar av i en voltigekarriär. Någon som håller räkningen, eller vad säger statistiken?

L

Kommentarer
Postat av: Micaela

Ibland önskar man att man faktiskt hade räknat. Men egentligen kanske man inte vill veta..?

2012-01-28 @ 17:06:13
URL: http://voltigeskoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0